چهارشنبه 29 فروردین 1403
EN

حج تمتع

آیین بزرگداشت سالگرد شهدای منا در سراسر کشور برگزار می شود

  • 27 مرداد 1395
  • 07:37
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 381 بازدید
  • Article Rating
آیین بزرگداشت سالگرد شهدای منا در سراسر کشور برگزار می شود
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: آئین بزرگداشت سالگرد شهیدان مظلوم منا از یکم تا نهم ذی الحجه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی شامگاه سه شنبه در حاشیه همایش آئینه های مقاومت به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در دانشگاه کاشان در گفت و گو باخبرنگاران اظهار کرد: به منظور برگزاری آیین سالگرد شهدای منا، ستادی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد متشکل از هفت کمیته است که پنج کمیته محتوایی و اجرایی و دو کمیته نیز حقوقی و بین المللی با مسئولیت وزارتخانه های امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
اوحدی تاکید کرد: برای هرچه بهتر برگزار کردن آیین سالگرد شهدای منا، کمیته های پنج گانه اجرایی و محتوایی نیز در استان های کشور تشکیل شده است.

وی به تشریح برنامه های سالگرد شهدای منا پرداخت و خاطرنشان کرد: دیدار خانواده های معظم شهیدان منا با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از جمله این برنامه هاست.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور مزین کردن میدان ها، خیابان ها و کوچه ها به نام شهدای منا و تاسیس موزه شهدای منا با همکاری شهرداری ها و بنیاد شهید و امور ایثاگران با بهره گیری از آثار و دست نوشته های شهدای منا را از دیگر برنامه های نخستین سالگرد شهدای منا بیان کرد.

وی همچنین از برگزاری دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در نهم ذی الحجه خبر داد و گفت: مردم شریف کشورمان هم چنان که در استقبال از تشییع و تدفین شهدای منا حماسه آفرینی کردند، در بزرگداشت نخستین سالگرد نیز همراه با خانواده ای این شهدا خواهند بود.

رئیس سازمان حج و زیارت عصر سه شنبه به منظور دیدار با امام جمعه کاشان و شرکت در ویژه برنامه آیینه های مقاومت که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار می شود وارد کاشان شد. 
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار