جمعه 10 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

ارائه تسهیلات 1/5 میلیون تومانی به دارندگان اسناد عمره بانک ملت برای سفر به عتبات

ارائه تسهیلات 1/5 میلیون تومانی به دارندگان اسناد عمره بانک ملت برای سفر به عتبات
ودیعه گذاران اسناد عمره بانک ملت می توانند از وام سفر به عتبات عالیات بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،تفاهم نامه اعطای تسهیلات به دارندگان اسناد ودیعه گذاری عمره بانک ملت برای سفربه عتبات عالیات میان سازمان حج و زیارت و بانک ملت به امضا رسید.

بر اساس این گزارش در مراسم امضای این تفاهم همکاری، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در راستای سیاست های مصوب حج و زیارت سال 95 مقرر شده در حوزه عتبات خدمات بیشتری به زائران ارائه شود.

وی افزود: یکی اصلی ترین اهداف ما افزایش زائران عتبات عالیات بود که این کار با همکاری کشور عراق به سرانجام می رسد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت کشور عراق و حضور گروه های تکفیری در این کشور اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد حضور تکفیری ها در کشور عراق هستیم و همین مسائل باعث شده ضعف هایی در حوزه زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران وجود داشته باشد.

اوحدی با اشاره به مشارکت سازمان حج و زیارت و بانک های کشور برای ارائه تسهیلات به زائران خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت از طریق مشارکت با بانک های بزرگ کشور شامل بانک های ملی، ملت، گردشگری و انصارخدماتی را به زائران عتبات ارائه خواهد کرد.

وی در ادامه از افتتاح 9 طرح بزرگ در مسیر توسعه زیر ساخت های عتبات برای ارائه خدمات بهتر به زائران خبر داد و اذعان کرد: 9 طرح بزرگ شامل 7 طرح در داخل کشور عراق و دو طرح در مرزهای کشور جهت ارائه خدمات به زائران در حال انجام و یا آماده بهره برداری است.

وی زائر سرای طریق القدس را یکی از پروژه های در دست افتتاح دانست و تصریح کرد: این زائر سرا در خروجی شهر شهر بستان استان خوزستان قرار دارد شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

اوحدی یکی دیگر از طرح های با پیشرفت حدود 70 درصدی در دست اجرا را هتلی در نجف با ظرفیت 770 تخت دانست و گفت: این اقامتگاه در شهر نجف بوده و فاصله آن با حرم کمتر از 50 متر است.

رئیس سازمان حج و زیارت راه اندازی آشپزخانه صنعتی را در نجف را از جمله دستاوردهای سازمان حج و زیارت برشمرد و بیان کرد: با افتتاح آن می توانیم تسهیلات مناسبی را به زائران ارائه دهیم.

اوحدی با اشاره به ودیعه گذاری 3 و نیم میلیون متقاضی عمره در بانک ملت خاطرنشان کرد: 3 و نیم میلیون نفر در بانک ملت ودیعه گذاری کرده و آنها اکنون قادر خواهند بود از تسهیلات در نظر گرفته بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ودیعه گذاران عمره اکنون سود ودیعه خود را دریافت می کنند اظهار کرد: سود ودیعه متقاضیان تشرف به حج عمره به حساب آنها واریز شده و اکنون دریافت وام عتبات به عنوان یکی از خدمات در نظر گرفته سازمان حج برای این ودیعه گذران در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از ارائه تسهیلات ارزان قیمت به دانشجویان برای عزیمت به عتبات عالیات خبر داد و اذعان کرد: با همکاری بانک ملت تسهیلات ارزان قیمت عتبات دانشجویی به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود.

در ادامه این نشست هادی اخلاقی مدیر عامل بانک ملت نیز گفت: بانک ملت و سازمان حج و زیارت همکاری مشترکی را با یکدیگر آغاز کرده و اکنون تسهیلاتی را در اختیار زائران عتبات عالیات قرار می دهیم.

وی در خصوص شرایط افراد برای دریافت وام عتبات عالیات خاطرنشان کرد: متقاضیانی که پیش تر برای تشرف به عمره ودیعه گذاری کرده باشند، مشمول دریافت وام عتبات عالیات می شوند.

مدیر عامل بانک ملت با بیان جزئیاتی از سود وام پرداختی به متقاضیان تصریح کرد: وام پرداختی تا سقف 1 و نیم میلیون تومان خواهد بود ضمن اینکه تسهیلات آن بلند مدت و سود آن 18 درصد است.

اخلاقی در خصوص مبلغ اقساط ماهیانه پرداختی توسط متقاضیان دریافت وام اظهار کرد: مبلغ پرداختی اقساط در ماه حدود 95 هزار تومان خواهد بود.

در ادامه این مراسم مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در اظهارات دیگری با اشاره به سخنانش در گفت‌وگوی تلویزیونی شب گذشته درباره میانجی‌گری فرانسه برای حل پرونده حقوقی منا اظهار کرد: منظور از آن توضیحات این بود که قرار است از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای پیگیری پرونده منا استفاده شود. همچنین هیأتی از کارشناسان حقوقی ایران احتمالا به فرانسه اعزام می‌شوند تا ببینند از ظرفیت‌های حقوقی این کشور می‌توانند برای پیگیری پرونده شهدای منا استفاده کنند.

اوحدی گفت: موضوع میانجی‌گری فرانسه به هیچ وجه مطرح نبوده است.

پس از این اظهارات مدیرعامل بانک ملت و رئیس سازمان حج و زیارت تفاهم‌نامه تخصیص تسهیلات سفر عتبات به ودیعه‌گذاران عمره را امضا کردند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار