کمیته بحران - نشست - هماهنگی - حج تمتع 97 - حج و زیارت
جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

نشست هماهنگی کمیته بحران حج 97 در تهران برگزار شد

  • 27 مرداد 1397
  • 12:59
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 279 بازدید
  • Article Rating
نشست هماهنگی کمیته بحران حج 97 در تهران برگزار شد

جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بحران های احتمالی حج تمتع سال 1397 با حضور نمایندگان دستگاه های همکار در محل سازمان حج و زیارت تشکیل شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، در ابتدای این نشست سجاد جوکار مدیرکل منابع انسانی سازمان حج و زیارت و مسئول دفتر هماهنگی مدیریت مقابله با بحران های احتمالی حج 97، ضمن اشاره به تلاش های سازمان حج و زیارت و کلیه دستگاه های مرتبط در ساماندهی فاجعه غمبار منا در حج سال 94، کلیاتی از وظایف و مسئولیت های سازمان حج و دیگر دستگاه ها در کمیته مزبور ارائه کرد.

در نشست کمیته بحران حج 97 به هماهنگی میان دستگاه های در ساماندهی بحران ها به عنوان یکی از ضروریات اشاره گردید.

در نشست کمیته بحران حج 97، یکی از نقاط مورد توجه ساماندهی فضای اطلاعات و ارتباطات و شایعات در بحران های احتمالی به عنوان یکی از ضروریات کنترل بحران مورد توجه قرار گرفت و بر لزوم تعیین سخنگو برای کمیته بحران تاکید شد.

توجه به دستورالعمل ها و مقررات کشور میزبان و توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان حج و زیارت به مسئولان اجرایی حج و مسئولان کاروان ها به عنوان عاملی برای پیشگیری از بروز بحران ها بویژه در ایام تشریق مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه عنوان شد که ستاد اصلی بحران در موسم حج در عربستان تشکیل شده و تصمیم گیری های نهایی در آن ستاد انجام خواهد گرفت.

نمایندگان دستگاه های عضو کمیته بحران حج 97، در این نشست آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در ساماندهی بحران های احتمالی حج اعلام کردند.

نخستین جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بحران های احتمالی حج، روز چهارشنبه 24 مرداد ماه با حضور سجاد جوکار مدیرکل منابع انسانی سازمان حج و زیارت و مسئول دفتر هماهنگی مدیریت مقابله با بحران های احتمالی حج 97، سرپرست اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت، مدیرکل حقوقی و امور قراردادها و نمایندگان وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، دادستانی کل کشور، سازمان پزشکی قانونی، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و بیمه ایران در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

عملیات حج تمتع که بیش از یک ماه بطول می انجامد و در آن جمعیتی بالغ بر 85 هزار زائر ایرانی در میان جمعیت حدود دو میلیون زائر کشورهای مسلمان به انجام مناسک حج می پردازند، می تواند عرصه بروز برخی بحران ها و حوادث احتمالی باشد که در صورت برنامه ریزی و مدیریت مدبرانه می توان از بروز آنها پیشگیری بعمل آورد.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار