ورود زایران ِِدرون شهری - اتوبوس - حج تمتع 98
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

رئیس سازمان حج و زیارت : ورود 53 هزار و 328زائر به عربستان /167 اتوبوس و مینی بوس درون شهری در مکه به زائران خدمت می دهند

  • 03 مرداد 1398
  • 12:09
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 143 بازدید
  • Article Rating
رئیس سازمان حج و زیارت : ورود 53 هزار و 328زائر به عربستان /167 اتوبوس و مینی بوس درون شهری در مکه به زائران خدمت می دهند

رئیس سازمان حج و زیارت :تا کنون بالغ بر 53 هزار و 320 زائر و دست اندرکار عملیات حج تمتع امسال ، وارد عربستان شده اند .

علی رضا رشیدیان روز چهارشنبه در این رابطه گفت : این زائران با 216 پرواز از ایستگاه های مختلف پروازی در کشور به مقصد مدینه و مکه عازم شده اند .
وی با بیان اینکه 18 ایستگاه پروازی در کشور برنامه ریزی شده است ، افزود : تا عصر امروز پروازهای 11 ایستگاه کشور به پایان می رسد و چند ایستگاه هم هم اکنون فعال است و پرواز های یکی ، دو ایستگاه هم طی روزهای آینده آغاز می شود.
وی با تاکید بر اینکه امسال پروازها با همه مشکلات و محدودیت های ناشی از تحریم توسط رکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در شرایط خوب با ایمنی کاملی انجام شد ، افزود : متوسط تاخیر در پروازهای ما تا کنون 15 درصد است که شرایط بسیار خوبی دارد.
وی در بحث صدور ویزاهای زائران هم گفت : تا کنون بیش از 83 هززار و 127 ویزای زائران ایرانی صادر شده است که در واقع 93.3 درصد زائران روادید خود رادریافت کرده اند و بقیه هم به مرور صادر می شود.
رشیدیان در ادامه با بیان اینکه حجم زائران ورودی به عربستان دایم در حال افزایش است ،ادامه داد : در این میان خدمات و امکانات خدمت رسانی به زائران در این شهر آماده است و هم اکنون حمل و نقل درون شهری ما در مکه کار خود را با جدیت انجام می دهد.
به گفته وی ، هم اکنون 161 دستگاه اتوبوس و 6 دستکاه مینی بوس درون شهری در مکه مشغول خدمت در 19 خط خدماتی هستند و امید است با جابه جایی مناسب زائران بتوانند به نحو احسن خدمات رسانی کنند.
وی تصریح کرد : ضمن آنکه در حوزه اسکان و سایر خدمات تعذیه و تدارکات هم برنامه ریزی ها با دقت و حساسیت ویژه ای انجام گرفته است.    

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار