بعثت - حج و زیارت - تبریک ایام -
پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

فعالیت های فوق برنامه

رئیس سازمان حج و زیارت :پاسداشت بعثت نبی مکرم اسلام در همدلی و همراهی و پیوند دلها برای زندگی بهتر است

رئیس سازمان حج و زیارت :پاسداشت بعثت نبی مکرم اسلام در همدلی و همراهی و پیوند دلها برای زندگی بهتر است

 رئیس سازمان حج و زیارت گفت : امروز حیات دوباره طبیعت با بهار جانها تقارنی بس فرخنده و نیکوست تا در طراوت طبیعت؛ رستاخیز انسانیت را چنان پاس داریم که در این دوره سخت، مهر نبوی وسیره محمدی(ع) به حدی قوت یابد که دلها به هم پیوند خورده و همدلی و همراهی مردمان از هر رنگ نژاد ،زبان ، دین و آیین ؛ زندگی را در فراخنای دشواری ها ، سهل گرداند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در این پیام تصریح کرد : امید است پیام پیامبر رحمت دلها را بهم نزدیک کند و مغزها را به اندیشه وادارد تا دنیایی بهتر در پیوند مکارم اخلاق و معنویت با تعقل ،تفکر و تکیه بر علم و دانایی برای انسان ها رقم خورد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است :
اقرا باسم ربک الذی خلق ..
در این سکوت شبانه ومخفل انس، خلوت بی واسطه ات با خدای عالمیان بر بلندای این کوه تنها ،چه عاشقانه و بی ریاست ، آنجا که نجواهای عابدانه ات هر یک ستاره ای برقلب وحدانیت زمینیان می شود و می درخشد .
و اینک نوایی روحانی وصدایی ملکوتی تو را می خواند: بخوان به نام پروردگارت که آفرید..
آری بخوان محمد .. ای بهار تاریخ بشریت ، ای ندای عدالت ، فریادگر انسانیت بخوان توکه ذره ذره وجودت لبریز از رستگاری ومهرت به انسان و هدایتش بی انتهاست .
اینک بهاری ترین فصل تاریخ است آنجا که خورشید رسالت در شب بی انتهای انسانیت درخشیدن می آغازد تا گلهای ایمان در گلستان جهان بشکفد و کویرتفتیده مغزهای متحجر به چشمه جاری ایمان وعدالت دوباره حیات یابد و تاریکنای حیرت و سردرگمی آدمیان به درخشش نور وحدانیت روشنایی گیرد.
اینک تاریخ می رود تا شروعی دیگر را از مکه رقم زند؛ آنجا که در تحجر مغزهای خشکیده متعصبان بت پرست ، معصومیت در زیر خروارها خاک دفن می شد تا شرافت نداشته شان را فریاد کنند .
بخوان که تو فریادگر عشق وآزادی هستی تا آرزوهای زنده به گور شده انسانیت را از زیر خروارها خاک جان بخشی و کوثری جاری در حیات بشری شود.
آری بخوان که پروردگارت ازهمه بزرگترومهربانتر است که تو یگانه میراث مهر جاودانه را به زمین و زمینیان بخشید تا لبها آکنده از کلام وحی ، دلها سرشاراز تکبیر رستگاری و جانها مملو از مهر محمدی (ص) شود و اینک عید است ، عیدی که جان و جهان در پناه مهر و مکارم اخلاق و علم نبوی آرام و قرار گیرد.
و امروز برای ما عید در عید و بهار در بهار است آنجا که حیات دوباره طبیعت با بهار جانها پیوند می خورد ، تقارنی بس فرخنده و نیکوست تا در طراوت طبیعت؛ رستاخیز انسانیت را چنان پاس داریم که در این دوره سخت مهر نبوی وسیره محمدی(ع) به حدی قوت یابد که دلها به هم پیوند خورده و همدلی و همراهی مردمان از هر رنگ نژاد ،زبان ، دین و آیین ؛ زندگی را در فراخنای دشواری ها ، سهل گرداند.
باشد تا پیام رافت و مهر پیامبر رحمت که آیینه تمام نمای صفات الهی و دعوت کننده انسان به مکارم اخلاق و تفکر است بر جای جای عالم طنین انداز شود و دلها بهم نزدیک شود و مغزها به اندیشه تا دنیایی بهتر در پیوند معنویت و اخلاق با تعقل ،تفکر و تکیه بر علم و دانایی برای انسان ها رقم خورد.     

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار