تردد - هوایی - زمینی - اربعین - بسته بودن مرز - حج و زیارت
جمعه 10 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

مرزهای زمینی و هوایی عراق برای تردد زائران اربعین بسته است

مرزهای زمینی و هوایی عراق برای تردد زائران اربعین بسته است

 معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم به شایعات بازگشایی مرزها برای عبور زائران اربعین توجه نکنند، گفت: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، همه مرزهای زمینی و هوایی عراق برای تردد زائران اربعین و غیره تا اطلاع ثانوی بسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی با بیان این مطلب افزود: براساس اعلام دولت عراق نیز هیچگونه پذیرشی از سوی این کشور برای زائران ایرانی در هیچ مرزی برای ورود به خاک این کشور به انجام نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی هیچگونه تصمیمی برای اعزام زائران ایرانی به عراق گرفته نشده و مرزهای زمینی و هوایی همچنان بسته است، اظهار کرد: دشمنان نظام برای ایجاد تشنج در مرزهای ایران و عراق به بهانه حضور در آیین اربعین با نشر اخبار کذب به دنبال روانه کردن زائران به سوی مرزهای زمینی هستند.

رحمانی تصریح کرد: همانطور که بارها از سوی ستاد مرکزی اربعین و نیروی انتظامی اطلاع رسانی شده، هیچ مرز زمینی و هوایی برای تردد زائران به عتبات عالیات باز نیست و مردم سعی کنند با هوشیاری کامل فریب افراد فرصت طلب و سودجو را نخورند.

**اجرای طرح پویش مهر اربعین در نقاط مختلف کشور

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مقام عظمای ولایت نیز با توجه به شرایط کنونی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، زیارت از راه دور را برای زائران سید الشهدا(ع) توصیه فرمودند، گفت: امسال برای نخستین بار با توجه به ویروس کووید ۱۹ که باعث ایجاد مشکلات خاصی شده، بجای راهپیمایی اربعین طرح «پویش مهر اربعین» در قالب موکب ها در نقاط مختلف کشور اجرا و نسبت به جمع آوری و توزیع سبد کالایی به نیازمندان اقدام خواهد شد.

رحمانی مجددا با تاکید بر اینکه عراق نیز تاکنون به صورت رسمی هیچگونه اظهار نظری در خصوص بازگشایی مرزها اعلام نکرده است، تصریح کرد: اگر دولت عراق نیز تصمیمی برای بازگشایی مرزها اتخاذ کند ستاد اربعین با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم اجازه تردد به هیچ زائری را به عتبات عالیات نخواهد داد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ما هم دلتنگ حضور در آیین اربعین هستیم، اظهار داشت: زائران اربعین سعی کنند بجای حضور در مرزهای بسته، در تهیه و توزیع سبد کالا و کمک به نیازمندان در قالب کمک های مومنانه در موکب ها و زیارت از راه دور سیدالشهدا(ع) اقدام کنند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار