تبریک - هفته بسیج - ریاست سازمان - حج و زیارت
پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

فعالیت های فوق برنامه

رئیس سازمان حج و زیارت:«بسیج» دایرةالمعارفی از معارف والای اسلامی و انسانی

رئیس سازمان حج و زیارت:«بسیج» دایرةالمعارفی از معارف والای اسلامی و انسانی

 رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت سالگرد پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و هفته بسیج، پیامی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، متن پیام علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:

آن روزها وقتی به قلم حکمت امام (ره)نامش آن هم در بحبوحه تغییر و تحولات نهال نوپای نظام اسلامی بر صحیفه انقلاب نگاشته شد، همین عنوان؛ برای امیدواری یک ملت به آینده آن هم در سایه عزم و اراده خودشان کفایت می کرد.
نامی که اگر چه واژه ای بیش نیست اما در خود دایره المعارفی ازمعارف والای اسلامی و انسانی دارد و مدرسه ای از عشق و اخلاص و معرفت است .
"بسیج" واژه ای مقدس که از اجتماع نیک مردمان شکل می گیرد و القا کننده احساس مسئولیت عمیق دینی ، انسانی ، اجتماعی نسبت به دیگران ، جامعه ، انسان و انسانیت است.
آنگونه که در بزنگاه های این کشور و نظام از همان اوان انقلاب تا امروز که این نهاد در کنار درخت طوبی انقلاب تبدیل به شجره طیبه و تناوری شد که بنیانگذار کبیر انقلاب بر آن صحه نهاده بود هماره ستونی استوار برای اتکا این کشور و نظام بوده است.
بسیجی که از تک تک آحاد مردمان ایران زمین شکل گرفت و در سایه عشق ، اخلاص ،اخلاق ، فداکاری ، ایثار و ایمان مردان و زنان در میدان های نبرد با دشمن دون جان گرفت و برای حراست از جان ، مال و ناموس این سرزمین نقش آفرینی ها کرد.
بسیجی که در روزگاران سخت بعد جنگ سازندگی ها کرد و عزم ملتی را برای آبادانی بسیج نمود وهمچنان تا به امروز در بحران ها و تنگناها یاریگر مردمان سرزمینش بوده و هست آنجا که سیل بود و زلزله یا خشکسالی و طوفان؛ همیشه در شداید همراه بوده چون از مردم برخاسته و موجودیتش از برای آنان است.
از این رو بسیج یک تفکر و شور و شعوری توامان است و دایره شمولیت آن همه مردمان را در بر می گیرد و آنجا که همه و مشارکت همگان باشد همچون بسیج ؛ برای هر بحران و مشکلی چاره ساز و راهگشاست چرا که دست خدا با جماعت است.
این روزها هم که کرونا این ویروس ناچیز اما جهانشمول ، همه گیر شده و تبدیل به بحرانی برای کشورها و ملت ها ، در ایران زمین این سرزمین مهر ، بسیج و روحیه بسیجی همراه بوده اما اینک باید نمودی دیگر و گستره ای والاتر یابد.
حضوری جهادی ، بسیجی همگانی و عزمی انقلابی تا از این بحران اقتصادی که در سایه منحوس کرونا تشدید شده و پیش از آن بحران شیوع این ویروس ناخوانده عبور نموده و بر مشکلات پیروز شویم.
و اینگونه هم خواهد شد تفکری که در برابر ماشین جنگی شرق و غرب با تکیه بر ایمان و ایده ها و اندیشه های ناب بسیجیان این مرز و بوم جانانه ایستاد و دفاع کرد ، اینبار هم درعزمی ملی ، جهادی همگانی و همدلی بی نظیری بر دشواری ها فائق می آید و پیروز این میدان بسیج مردمان ایران زمین خواهد بود.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار