کارگزاران - کمک مومنانه - حج و زیارت - کرونا
جمعه 10 فروردین 1403
EN

فعالیت های فوق برنامه

رئیس سازمان حج و زیارت:کارگزاران زیارتی مصداق خدمت مومنانه و صادقانه اند

رئیس سازمان حج و زیارت:کارگزاران زیارتی مصداق خدمت مومنانه و صادقانه اند

 رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کارگزاران زیارتی سرمایه سازمان هستند ، گفت :این جمعیت مصداق الگوی خدمت مومنانه و صادقانه هستند چنانکه نه تنها در حوزه خدماتی بلکه در بحران هایی چون سیل و کرونا ونیز تحقق بیانات مقام معظم رهبری در اجرای طرح مواسات پیشگام و پیشرو بوده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ،علی رضا رشیدیان روز پنجشنبه در مراسم مجازی گرامیداشت یاد و خاطره چهل تن از مدیران و عوامل اجرایی سازمان حج و زیارت که در سال 99 درگذشته اند ، افزود : این همکاران و همکاران و پیشکسوتان صادق و خاضع عمر خود را در خدمت به ضیوف الرحمان و زائران عتبات‌عالیات گذراندند.
وی با بیان اینکه زندگی کوتاه مادی فرصت مناسبی برای خدمت به خلق و تعالی بخشیدن به روح انسانی است، گفت: خدمت به خلق یکی از محورهای عبادت است و ما به عنوان خادمان زائران اعتاب مقدسه و ضیوف الرحمن باید با خدمت خالصانه تمرین خودسازی کنیم که خدمتی ارزشمند است.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همکاران ما در سازمان و کارگزاران زیارتی که توفیق خدمت به این جمعیت و میهمانان خدا را دارند و تلاش می کنند تا زائران و حجاج در سفرهای زیارتی خود با اطمینان خاطر و آرامش به زیارت و انجام اعمال معنوی خود بپردازند، دارای ارج و قرب و جایگاه ویژه ای برخوردارند.
وی با بیان اینکه الگوی خادمان در خدمت رسانی صادقانه و خالصانه مبتنی بر ارزشهای الهی و روش و منش پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت است گفت : آثار خدمت به زائران و انجام حج و زیارت در زندگی اجتماعی و خانوادگی خادمان به طور قطع نمود دارد.
وی ادامه داد : حضور این خادمان حتی در عرصه های اجتماعی چون کمک به مردم در بحران های سیل و کرونا نیز به نوعی تداوم آن درس ها در زندگی اجتماعی آنان است.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه باید قدر این فرصت‌ خدمت را بیش از پیش بدانیم ،گفت: کارگزاران حج و زیارت این فرصت را دارند که به خیر بزرگی که خدمت به حجاج و زائران عتبات عالیات است، نائل شوند.
وی با اینکه این مراسم بزرگداشت به یاد کسانی است که در مسیر خدمت به ضیوف الرحمان و زائران عتبات‌عالیات پیشکسوتان و پیشرو بوده اند، عنوان کرد : افرادی همانند مرحوم سلطانی شیرازی عمر خود را در این مسیر طی کرد و در جایگاه و مسئولیت های مختلف خدمت صادقانه و خاضعانه را مبنای عمل قرار داد و در عرصه خدمت رسانی به زوار، همه حتی طرف های عربستانی او را به صداقت و درستی می شناختند.
وی با بیان اینکه خدمات دهی کارگزاران و خادمان زیارتی امروز از خدمت به زائران عتبات و حجاح فراتر رفته است افزود : آنان در زندگی عادی همانند حضور در شهر،جامعه، محله و خانواده خود نیز منشا خیر و برکات فراوان بوده و هستند.
رشیدیان ادامه داد : آنان در بسیاری از فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه حضور دارندوبه طور قطع این سرمایه گرانقدر و گران‌قیمت در خدمت رسانی و ارتقای کیفیت خدمت به زائران بسیار موثر و ارزشمند هستند.
وی ابراز امیدواری کرد با رفع بحران کرونا دوباره زمینه و ظرفیت برای خدمت رسانی به حجاج و زائران فراهم آید و برای تمامی خادمان آرزوی موفقیت و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی را طلب کرد.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار