پنجشنبه 29 شهریور 1403
EN

خبرگزاری

آخرین جزییات نام نویسی متقاضیان اربعین حسینی در سماح

28
0


معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح برای بهره مندی از خدمات بیمه ای و برنامه ریزی در کمیته های ستاد مرکزی اربعین ضروری است گفت: تا ظهر روز سه شنبه ۹ مرداد ماه حدود ۶۵۰ هزار نفر در سامانه، نام نویسی قطعی کرده اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت ؛ آقای حمید رضا محمدی با بیان این مطلب گفت: تا کنون ۶۴ درصد متقاضیان آقایان و ۳۶ درصد متقاضیان بانوان هستند .
وی با بیان اینکه غالب متقاضیان یعنی حدود ۹۵ درصد به صورت زمینی درخواست خود را در سامانه ثبت کرده اند گفت:تاکنون 60درصد قصد خروج از مرز مهران ، ۲۰ درصد شلمچه ، ۹درصد خسروی ،۵ درصد چذابه ، ۵درصد هوایی و باقیمانده نیز از مرزهای دیگر زمینی ابراز تمایل کرده اند .
محمدی افزود:از متقاضیانی که به صورت زمینی درخواست عزیمت به عراق در ایام اربعین را ثبت کرده اند ، ۴۲ درصد قصد عزیمت با استفاده از وسیله نقلیه شخصی را دارند.
وی با بیان اینکه این آمار موقت می باشد و در روزهای آتی بروز رسانی خواهد شد گفت: از متقاضیان سفر اربعین می خواهیم که نام‌نویسی خود در سامانه سماح را به روزهای آخر موکول نکنند و هرچه زودتر در سامانه samah.haj.irنام نویسی نمایند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت تاکید کرد: متقاضیان اربعین حسینی ۱۴۰۳ نام نویسی خود را در سامانه سماح با انتخاب بسته بیمه ای و واریز مبلغ آن و دریافت کد رهگیری کامل نمایند.
وی افزود : مبنای برنامه ریزی های کمیته های مختلف ستاد مرکزی اربعین حسینی ، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح می باشد بنابراین باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار