دیدار - نماینده ولی - کارگزاران زیارتی - حج تمتع 98 - حج و زیارت
جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دیدار حضرت آیت ا... نور مفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه مردم گرگان با کارگزاران حج تمتع 98 استان گلستان

دیدار حضرت آیت ا... نور مفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه مردم گرگان با کارگزاران حج تمتع 98 استان گلستان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان ؛ حضرت آیت ا... نور مفیدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مردم گرگان در دیدار روز دوشنبه مورخ 10/4/98 با مدیر حج و زیارت استان  ،مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان ، مدیران و روحانیون کاروانهای حج تمتع 98 اظهار کرد: در آستانه برگزاری مهمترین فریضه انسانی هستیم، فریضه ای که خداوند آن را در قرآن کریم واجب کرده است.

وی با بیان اینکه در فریضه حج ،علاوه بر این که فرد باید مستطیع باشد گفت: حج بصورت جمعی تحقق پیدا می کند و حجاج باید در زمان و مکانی خاص گرد هم بیایند.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: این که خدا به صورت جمعی حج را واجب کرده و برای آن شرایطی قرار داده ، نشان می دهد که اهداف والاتری برای آن در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر این که منافع مسلمانان در این است که عظمت اسلام را بازیابند و اقتصاد کشورهای مسلمان را مستقل کنند، تصریح کرد: مسلمانان باید تولید کنند و تولیداتشان را در کشورهای مسلمان به فروش برسانند و زائران نیز باید از کشور خودمان خرید کنند تا چرخ تولید بچرخد و اقتصاد در جریان قرار گیرد که این خود ثواب دارد و عین عبادت است .

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسئولیت روحانیون و مدیران کاروان ها در فریضه حج مهم است گفت: علما و مدیران کاروان ها باید با زبانی که برای مردم قابل پذیرش باشد مسائل مهم حج را به مردم آموزش دهند و آن ها را نسبت به مسائل آگاه کنند.

ایشان در ادامه افزود:  باید سعی کنیم وقتی که از حج برمی گردیم ، دیگر گناه نکنیم و زبان خود را حفظ کنیم چراکه عضوی که بیشترین گناه را در انسان انجام می دهد، زبان است .

در این دیدار سید علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان ضمن ارائه گزارشی از مسائل اجرایی کاروانهای حج تمتع 98 استان گفت: در سال جاری قریب به 4000  زائر و عوامل از استان گلستان به سرزمین وحی اعزام می شوند .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اصحابی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در کاروانهای حج تمتع و نحوه انتخاب روحانی،معین و معینه در کاروان ارئه داد.

                                                                                 روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار