مراسم گرامیداشت - شهید سلیمانی - مسجد امیر - حج و زیارت
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
EN

فعالیت های فوق برنامه

مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش برگزار شد

مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان ؛ به مناسبت شهادت مظلومانه سردار شجاعت و نجابت ،سرباز فداکار ولایت ، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در حمله تروریستی آمریکای جنایتکار، مراسم بزرگداشتی همزمان با ایام شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) که از طرف حج و زیارت ،دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و جمعی از کارگزاران زیارتی استان ، روز یکشنبه 22 دی ماه 98  بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت امیر(ع) شهرستان گرگان برگزار گردید. در این مراسم سید علی میرقاسم پورمدیر حج و زیارت استان، حجت الاسلام والمسلمین اصحابی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان،حجت الاسلام والمسلمین سید رضا طاهری از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ،کلیه همکاران ،جمعی از کارگزاران زیارتی،روحانیون ،مسئولین و اقشار مختلف مردم حضور داشتند. این مراسم معنوی با قرائت قرآن آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین طاهری از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به اخلاص و فداکاری و پاکی و صداقت شهید حاج قاسم سلیمانی طی چهار دهه مجاهدت و تلاش بی منت برای کسب رضایت خدا و استقرار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این سردار شهید تنها قهرمان ملی ما ایرانیان نیست، او به تمام جهان اسلام و مستضفان جهان تعلق داشت، چون هدف او نابودی داعش و سایر گروههای تروریستی وابسته به استکبار جهانی بود و چه خوب به عنوان یک سرباز فداکار و فرماندهی دلسوز این هدف را محقق ساخت.

وی افزود: اگر نبود مجاهدتهای این شهید عزیز و نیروهای تحت امرش، امروزه تروریست های خونخوار عوامل آمریکا سراسر خاورمیانه را با جنایاتشان به خاک و خون کشیده بودند.

ایشان گفت: اگر چه از دست دادن قهرمانی همچون سلیمانی برای ما ضایعه دردناکی است، ولی برکت خون این شهید موجب نابودی استکبار و پیروزی نهایی ملل مستضعف جهان از جمله ملت بزرگوار و شریف ایران خواهد بود. به همین خاطر است که شاهد انسجام ملی و منطقه ای و حتی جهانی در تشییع بی نظیر جنازه این شهیدان بودیم. در این یک هفته گذشته، کاظمین، کربلا، نجف و سایر شهرهای عراق در کنار شهرهای ایران از جمله اهواز، تهران، مشهد، قم و کرمان و سراسر ایران یکپارچه از رشادتها و خدمات حاج قاسم تجلیل و او را رهسپار جنت الفردوس در کنار سایر سرداران شهید و میهمانی سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام کردند.

پایان بخش مراسم ذکر مداحی اهل بیت بویژه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و قرائت اشعار حماسی در رثای سردار سلیمانی بود که توسط حجت الاسلام والمسلمین اصحابی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت انجام شد.

                                                روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار