هزینه سفر - قسط دوم - حج تمتع 1400 - حج و زیارت
جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آغاز پرداخت مرحله دوم هزینه سفر ثبت نام شدگان در کاروان‌های حج تمتع 1400

  • 05 شهریور 1399
  • 10:40
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1133 بازدید
  • Article Rating
آغاز پرداخت مرحله دوم هزینه سفر ثبت نام شدگان در کاروان‌های حج تمتع     1400

سید علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان خبر داد: سامانه نوبت دهی سازمان حج و زیارت برای پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع ۱۴۰۰ فعال شد .

مدیر حج و زیارت استان گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تثبیت نرخ ارز برای زائرینی که مرحله اول هزینه سفر خود را پرداخت کرده اند و به منظور تامین ارز مورد نیاز حج مقرر شد زائرین ثبت نام شده، مرحله دوم هزینه سفر خود برای خرید الباقی ارز را پرداخت کنند تا با پرداخت به حساب بانک مرکزی، ارز اختصاص یافته زائران تهیه شود.

 

وی گفت: در حج آینده در صورت عادی بودن شرایط، زائرین مطابق سهمیه تعیین شده برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه مرحله دوم هزینه سفر زائران اعزامی به سرزمین وحی به تناسب گروه قیمتی کاروان‌ها تعیین شده است، گفت: هزینه مرحله دوم واریزی از مبلغ هفت میلیون تومان تا ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان علی الحساب تعیین شده و اگر زائری به هر دلیل از پرداخت قسط دوم خود تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 12/6/99 ، خودداری کند به معنای عدم تمایل به استفاده از ارز با نرخ مصوب حج تمتع ۹۹ برای حج سال ۱۴۰۰ است.

 

مدیر حج و زیارت استان درباره واریز نکردن قسط دوم توسط زائران و پیامد‌های ناشی از آن گفت: اگر به هر دلیلی زائری نتواند مرحله دوم هزینه سفرخود را در فرصت اعلام شده واریز کند سهمیه اعزام آن به سفر حج از بین نخواهد رفت، اما ارائه ارز در زمان اعزام بر اساس نرخ مصوب جدید دولت محاسبه خواهد شد و اولویت اعزام با پرداخت کنندگان مرحله دوم هزینه سفر با شرایط و سهمیه تعیین شده خواهد بود.

لازم به ذکر است تعداد زائرین بیت اله الحرام استان گلستان ۲۸۳۵ نفر در قالب ۲۱ کاروان (۱۵ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان تشیع) می باشد که به دلیل شیوع ویروس فراگیر کرونا از این سفر معنوی در سال 1399 بازمانده اند ، ان شاءا... با همین ترکیب کاروان های استان  در سال آینده جهت ادای فریضه حج تمتع به سرزمین وحی مشرف خواهند شد .

                       روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان

 

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار