هماش مرکز و غرب - حج تمتع 1402 - حج و زیارت زائران گلستانی
شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 1402 استان گلستان

  • 28 اردیبهشت 1402
  • 14:00
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 104 بازدید
  • Article Rating
برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع  1402  استان گلستان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان ، همایش متمرکز زائران حج تمتع 1402 استان گلستان (مرکز و غرب استان) روز پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح در مصلی جمعه شهرستان گرگان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.
پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام و المسلمین اصحابی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: این همایش به منظور آموزش زائرین بیت الله الحرام برگزار شده است تا در زمان حضور در سرزمین وحی از آگاهی لازم برخوردار باشند.
در ادامه سید علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان ضمن بیان مسائل اجرایی حج سال جاری گفت: سفر به سرزمین وحی ،فرصتی است که خدواند در اختیار بندگان برگزیده خود ،قرار می دهد و باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرد. چرا که شاید دیگر هیچ گاه فرصتی برای حضور در این سرزمین مقدس را نداشته باشیم.همچنین بر ضرورت استفاده حداکثری از فرصت زیارت و اجتناب از بازارگردی توسط زائرین بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید نمود و استفاده از ظرفیت تولیدی استان بعنوان مثال خرید سجاده و رورسری و سایر کالاهای داخلی را با توجه به مقرون صرفه بودن وحمایت از تولید کننده داخلی متذکر گردید .
همچنین دکتر استیری نماینده مرکز پزشکی حج و نماینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز مطالب بهداشتی و امنیت در سفر را به زائران عزیز استان عنوان نمودند .
در پایان از دو پیشکسوت حج استان تجلیل بعمل آمد، سپس احکام ومناسک حج توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای داروئی به صورت عملی اجرا شد.
لازم به توضیح می باشد امسال قریب به 3000 زائر گلستانی در قالب 20 کاروان از اواخر خرداد ماه از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد .
روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار