استقبال - نخستین کاروان - حج تمتع 1402 - حج و زیارت- شهر مدینه
شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همزمان با اعزام نخستین کاروان زایران ایرانی به سرزمین وحی؛ ورود زائران ایرانی حج تمتع 1402 به شهر مدینه النبی(ص) در میان استقبال با گل و گلاب

  • 04 خرداد 1402
  • 08:09
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 111 بازدید
  • Article Rating
همزمان با اعزام نخستین کاروان زایران ایرانی به سرزمین وحی؛ ورود زائران ایرانی حج تمتع 1402 به شهر مدینه النبی(ص) در میان استقبال با گل و گلاب
نخستین گروه از زائران ایرانی حج تمتع 1402 روز چهارشنبه سوم خرداد ماه در میان استقبال با گل و گلاب وارد مدینه النبی (ص) شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ نخستین کاروان‌های حج تمتع 1402 بامداد امروز(3 خرداد) از فرودگاه‌ امام خمینی(ره) وارد مدینه منوره شدند.
زائران کشورمان در بدو ورود در فرودگاه مدینه با گل و گلاب مورد استقبال قرار گرفتند و سپس راهی هتل‌های خود شدند و در محل اسکان خود نیز با گل، شیرینی و خرما استقبال شدند.
در این مراسم استقبال مسئول ستاد مدینه منوره و جمعی از نیروهای ستاد و مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان به زائران کشورمان خوش آمد گفته و آرزوی سفری توام با سلامت و معنویت راکردند.
زائران ایرانی در مدت اقامات در مدینه منوره به زیارت مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) و ائمه بقیع مشرف می شوند و از فیوضات معنوی در شهر رسول الله بهره مند می گردند.
گفتنی است در حج پیش رو 87 هزار و 550 زائر کشورمان در قالب کاروان های مدینه قبل ومدینه بعد عازم سرزمین وحی می‌شوند و در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه اقامت می‌کنند.
در موسم حج تمتع امسال عملیات نقل و انتقال هوایی با حدود 387 پرواز انجام می گیرد که سهم نقل و انتقال فرودگاه مدینه 225 پرواز و فرودگاه جده 162 پرواز می باشد که این معادل 58 درصد پروازهای رفت و برگشت درفرودگاه مدینه و 42 درصد در فرودگاه جده است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار