دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

در ايام عاشورا بيش ازسيصد كاروان به عتبات مشرف مي‌شوند

در ايام عاشورا بيش ازسيصد كاروان به عتبات مشرف مي‌شوند
مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت: از روز شانزدهم روزانه حدود 105 كاروان براي عتبات اعزام خواهيم داشت يعني روزانه حدود 4500 زائر و در اين سه روز از بيش از 13000 زائر از مرزهاي زميني و هوايي استقبال خواهيم كرد.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج، با بيان اينكه اعزام هاي روزهاي شانزدهم، هفدهم و هجدهم مهرماه با افزايش صد در صدي نسبت به روزهاي عادي برنامه ريزي شده است، گفت: از روز شانزدهم روزانه حدود 105 كاروان براي عتبات اعزام خواهيم داشت يعني روزانه حدود 4500 زائر و در اين سه روز از بيش از 13000 زائر از مرزهاي زميني و هوايي استقبال خواهيم كرد.

محمد جواد دانشيار افزود: در اين راستا مسئولين شركت شمسا به گونه اي برنامه ريزي نموده اند تا براي بيش از سيصد كاروان كه طي سه روز به عتبات عاليات وارد مي شوند بهترين و مناسب ترين ساختمان هاي موجود را اجاره كنند.

زائرين در صورت تمايل و شرايط مناسب امنيتي به سامرا اعزام مي شوند

وي همچنين با اشاره به تمايل زائرين براي سفر به سامرا گفت: با امكاناتي كه شركت شمسا فراهم نمود موضوع سفر زيارتي سامرا در دستور كار دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق قرار گرفت.

دانش يار افزود: در اين راستا با هماهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در عراق و شوراي امنيت ملي از فروردين تا نيمه خرداد، تردد ده دستگاه اتوبوس به صورت روزانه جهت حضور در سامرا اجرايي شد.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق افزود: با افزايش پوشش امنيتي اين تردد به بيست و بعد به سي دستگاه اتوبوس افزايش يافت و از ايام عرفه بنا شد كه هر كدام از كاروان ها كه مشتاق باشند به سامرا اعزام شوند.

وي خاطر نشان كرد: به همين دليل، از ايام عرف تاكنون به هر كارواني كه تقاضاي حضور در سامرا را داشته است، پاسخ مثبت داده ايم و برخي روزها تا هشتاد پنج كاروان را به سامرا اعزام كرده ايم.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در پايان گفت: به شرط وجود شرايط امنيتي مناسب، اميدواريم زائريني كه تاسوعا و عاشورا در كربلاي معلي حضور دارند و تمايل دارند به سامرا اعزام شوند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار