پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بررسي اعزام زائران در موسم اربعين با حضور سفير جمهوری اسلامی ايران در بغداد

370
0

رييس سازمان حج و زيارت كه در صدر هياتي به عراق سفر كرده است در آخرين شب حضورش در عراق، در دیدار با سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد به بررسي فرایند و مشکلات ثبت نام و اعزام زائران اربعين حسيني پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج و زیارت از بغداد، حميد محمدي، رييس سازمان حج وزيارت كه در صدر هياتي براي بررسي فرایند ارایه خدمات به زائران ایرانی عتبات عالیات به عراق سفر كرده است، شب گذشته با حضور در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد با ايرج مسجدي، سفير كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.

وي در اين ديدار با توجه به نزديك شدن راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني و آغاز فرایند ثبت نام زایرین گفت: ثبت اطلاعات زایرین در سامانه متمرکز اربعین نقش موثری در تسهیل ساماندهی اعزام دارد و قطعا عبور زایرین از مرزهای کشور را روانتر می سازد. 


رييس سازمان حج وزيارت در خصوص زایرین عتبات عالیات در طول سال تصريح كرد: افزايش سطح خدمات كمي و كيفي از مهم ترين برنامه هاي است كه سازمان حج وزيارت تلاش دارد با استفاده از ظرفيت ها و توانمندي ها ی موجود در عراق، و رفع اشکالات موجود، خدمات بهتری به زائران عتبات عالیات ارائه كند.

ايرج مسجدي، سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد نيز حفظ جنبه های مردمی زیارت اربعين حسيني را بسيار مهم خواند و اظهار داشت: سفارت ايران نيز براي تسهيل ارایه خدمات به زائران اربعين حسيني آمادگي كامل دارد.

وي به اهميت و ارزش پياده روي اربعين حسيني اشاره كرد و ادامه داد: اربعين يك حركت جهاني و مردمي است و بايد تلاش كنيم تا اين حركت به صورت مردمي و خود جوش باقي بماند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار