شعار حج امسال - جلسه برنامه ریزی - حج تمتع
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

شعار حج 97 اعلام شد

  • 01 خرداد 1397
  • 09:02
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 435 بازدید
  • Article Rating
شعار حج 97 اعلام شد

«حج ، تحول روحي و اخلاقي ، سبك زندگي ديني ، عزت و كرامت اسلامي» شعار حج 97 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، جلسه امروز شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت تشكيل و«حج ، تحول روحي و اخلاقي ، سبك زندگي ديني ، عزت و كرامت اسلامي» بعنوان شعار حج 97 انتخاب و اعلام شد.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اهداف شعارحج 97 ، اظهار داشت: اين كليد واژه ها پس از كار كارشناسي انتخاب شده و بيانگر فلسفه الهي و اجتماعي كنگره عظيم حج و از وظائف حجاج بيت الله الحرام است.

در اين جلسه دو تن از مسئولان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري از نحوه اطلاع رساني به زائران حج 97 از طريق پيام رسان هاي داخلي گزارش دادند و آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت اظهار داشت: اين سازمان پيام رسان گپ را براي اطلاع رساني به حجاج انتخاب كرده وعضويت زائران در اين پيام رسان آغاز شده است و روند خوبي دارد.

درادامه اين جلسه نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت ازمسئولان حوزه هاي روابط عمومي بعثه و سازمان حج خواست هرچه سريعتردراين خصوص اطلاع رساني نمايند و از اين ظرفيت در حوزه هاي مختلف ازجمله فرهنگ سازي درحوزه هاي ديني و انتقال پيام و اطلاع رساني به زائران بهره ببرند.

اين گزارش حاكيست رئيس سازمان حج و زيارت نيز دراين جلسه در باره اقدامات صورت گرفته در حوزه هاي اجرايي و كارهاي انجام شده با هدف آماده سازي ترمينال سلام براي استفاده در حج 97 مطالبي بيان داشت وآقاي اكبر رضايي معاون حج ، عمره و عتبات اين سازمان گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده دو شركت هواپيمايي ايران اير و سعودي ايرلاين حجاج امسال را از بيست ايستگاه پروازي به عربستان منتقل خواهند كرد.

وي سهميه هر يك ازاين شركت ها را پنجاه درصد تعداد كل زائران امسال ذكر كرد و افزود: پروازهاي مدينه قبل از بيست و هفتم تيرماه تا نوزدهم مرداد ماه و پروازهاي مدينه بعد ازهشتم تا بيست و چهارم مرداد ماه انجام خواهد شد.

سرپرست حجاج ايراني با تاكيد برلزوم پايبندي شركت هاي هواپيمايي به تعهداتشان درقبال زائر تصريح كرد: نقص ها و مشكلات ايستگاههاي پروازي بايد رفع و تمهيدات ويژه اي براي انتقال و بازگشت مطلوب حجاج انديشيده شود.

برپاياه اين گزارش، درپايان اين جلسه مسئوليت هاي سازمان حج و زيارت ، بعثه و شركت شمسا درحوزه عتبات عاليات بررسي شد و مسئولان و كارشناسان حوزه هاي مرتبط با عتبات ديدگاه خود را بيان و تصريح كردند: تعريف مشخص درسياست گذاري ، برنامه ريزي و اجرا ، تفكيك وظايف و اتخاذ تصميمات منطبق با واقعيات مي تواند راهكارمناسبي براي خدمات رساني با قيمت مناسب را به زائر فراهم كند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار