همایش- شرق استان - حج تمتع - حج و زیارت
شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع شرق استان گلستان(گنبد کاووس)

برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع  شرق استان گلستان(گنبد کاووس)

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان ،همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 شرق استان گلستان (گنبد کاووس)در روز شنبه مورخ 16/4/97 در مصلی نماز جمعه اهل سنت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

سید علی میرقاسم پورسرپرست حج و زیارت استان ، در همایش متمرکز حج تمتع زائرین که درشرق استان در شهرستان گنبد برگزار شد گفت: سفر به سرزمین وحی فرصتی است که خدواند در اختیار بندگان برگزیده خود قرار می دهد و باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرد. وی حضور در سرزمین وحی را یک فرصت طلایی دانست و افزود: باید از حضور خود در این فضای معنوی استفاده کرد و آن را غنیمت شمرد چرا که شاید دیگر هیچ گاه فرصتی برای حضور در این سرزمین مقدس را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه قریب به 4000 زائر و عوامل به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، اظهارداشت: در این سفر بیش از 100 نفر به صورت شبانه روزی بعنوان عوامل به زائرین بیت الله الحرام خدمت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: زائرین گلستانی در قالب 27 کاروان حدوداً از 20 تا 24 مرداد از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد جده اعزام می شوند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه تشیع  گنبد کاووس درخصوص فلسفه حج نکاتی را بیان نمودند و سپس جناب سرهنگ لریان رئیس پلیس فرودگاه های استان گلستان توصیه های امنیتی و حراستی مربوط به سفر را برای زائران عزیز تشریح کردند.

در ادامه حاج آخوند ابوبکر خوجملی ، امام جمعه اهل سنت  نگین شهر، گفت: زیارت بیت الله الحرام یکی از نعمت های بسیار با ارزش است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است. وی خودباوری و خودشناسی را یکی از وظایف انسان دانست و افزود: شناخت خداوند متعال مشروط بر خودشناسی است که انسان باید نسبت به خودشناسی تلاش بسیار کند. آخوند خوجملی اظهارداشت: هجرت به بیت الله الحرام، هجرت از خودپرستی و هوای نفس است که در این هجرت به زیارت خانه خدا و زیارت قبر پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) مشرف خواهیم شد.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به اینکه حج به لحاظ بعد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای آثار فراوانی است، گفت: در بعد سیاسی دشمنان اسلام از هر ترفندی استفاده می کنند تا به اسلام ضربه وارد کنند که باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عباس دارویی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان، در این همایش گفت: این همایش به منظور آموزش زائرین بیت الله الحرام برگزار شده است تا در زمان حضور در سرزمین وحی از آگاهی لازم برخوردار باشند.

وی هدف از این سفر را رسیدن به خداوند عظیم بزرگ دانست و افزود: در این جا خداوند در ذهن ما جای داشت که باید در این سفر کاری کنیم که به خداوند متعال برسیم.

درادامه از سه نفر از مدیران پیشکسوت حج تمتع استان تقدیر و تشکر شد ودر پایان مناسک حج توسط حجت الاسلام والمسلمین دارویی به صورت نمادین اجرا شد.

                                                   روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار