شهادت زائران - آل سعود - حج تمتع - حج و زیارت
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سالروز شهادت زائران خانه خدا به دست آل سعود تسلیت باد

سالروز شهادت زائران خانه خدا به دست آل سعود تسلیت باد
بسم الله الرحمن الرحیم
والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا او ماتوا لیرزقنهم الله رزقا حسنا و ان الله لهو خيرالرازقين
روز ششم ذیحجه ۱۴۰۷ هجری قمری (مصادف با سال ۱۳۶۶ ه . ش) ، حاجیان ايراني به همراه برخي از حجاج ساير کشورها که به صف ايرانيان پيوسته بودند ، راهپيمايي عظيم برائت از مشرکين را در مکه معظمه آغاز كردند.
حجاج بیت الله الحرام در این راهپیمایي باشکوه ضمن اظهار تنفر از آمريکا و اسرائيل، از همه کافران و مشرکان اعلام برائت نموده ، مسلمانان سراسر جهان اسلام را به اتحاد ويكپارچگي ، جهت مبارزه بي امان با سلطه قدرتهاي شيطاني ، در راس آنان شيطان بزرگ آمريكاي جنايتكار ، دعوت كردند. گويي در و ديوار شهر مكه و ملائكه آسمان ، همصدا با حجاج شعار مي دادند . عرب و عجم ، مبهوت و مسحور اين طنين الهي شده بودند .
راهپیمایان ، پس از استماع پیام تاریخي رهبرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني ( ره) ، با شعار الله اکبر ، لا اله الا الله و مرگ بر آمريکا براي اداي نمازمغرب روانه حرم شدند . پس از طي مسافتي ، در حالي که جلوي جمعيت عظيم راهپيمايان ، زنان و گروهي جانبازان در حرکت بودند ، ناگهان ستونهايي از نظاميان آل سعود هويدا شد . آنان لحظه اي بعد ، به طرف صفوف حمله كردند و با باطوم بر سرو روي زائران بي گناه كوبيدند . اين گروه ازيك سو و گروه ديگري نيز از بالاي پله ها و ساختمانها ، سنگ و آجر ، آهن ، شيشه و بلوك سيماني بر سر و روي مردم مي ريختند . پس از آن ، شليك گازهاي سمي و خفه كننده آغاز شد و به دنبال آن رگبار گلوله ها به قصد كشتن راهپيمايان برائت ازمشركين به سوي آنان سرازير گرديد و پيكرهاي پاك آسماني كه جرمشان اعلام برائت و بيزاري از آمريكا ، اسرائيل و ايادي ناپاك آنها بود ، درخاك و خون غلتيدند.
روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار