حج و زیارت - 10 دستگاه برتر - خدمات الکترونیک -
شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سازمان حج و زیارت در جمع 10 دستگاه برتر اجرایی کشور درحوزه خدمات الکترونیک/«سامانه جامع زیارت» پنجره ای واحد رو به شفافیت و کارآمدی

سازمان حج و زیارت در جمع 10 دستگاه برتر اجرایی کشور درحوزه خدمات الکترونیک/«سامانه جامع زیارت» پنجره ای واحد رو به شفافیت و کارآمدی
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در سامانه http://ziarat.haj.ir/ امکان تعریف انواع بسته های زیارتی وجود دارد، افزود: شرکت های مجری اگر بسته ای را بعد از تایید؛ تعریف نمایند، می توانند آن را در سامانه زیارت بارگذاری نموده و از این طریق در معرض دید همه دفاتر زیارتی و خدمات گیرندگان قرار دهند.
فرشید افزود: شرکت های مجری می توانند ضمن ارائه بسته های زیارتی خود از این طریق ، در قالب قرارداد الکترونیکی با سایر کارگزاران دفاتر خدمات زیارتی در راستای خدمت رسانی مطلوب تر و باکیفیت تر تعامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه تمامی فعالیت ها در سامانه جامع زیارت برای خدمت رسانی هرچه بهتر و سریع تر به مردم برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: متقاضیان می توانند تمامی اقدامات و درخواست های خود را در این سامانه به صورت غیرحضوری انجام دهند و بسته های زیارتی را نیز از این طریق دریافت وانتخاب کنند.
فرشید تصریح کرد: ایجاد رقابت سالم و برخط، تنوع در بسته های زیارتی، توجه به تمامی سلایق در قالب بسته های زیارتی، شفافیت، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت از جمله آثار راه اندازی سامانه جامع زیارت است.

سازمان حج و زیارت یکی از 10 دستگاه برتر در حوزه خدمات الکترونیک

فرشید در ادامه خبر داد که سازمان حج و زیارت در سایه اقدامات و برنامه های راهبردی در ارائه خدمات به مردم در هشتمین ارزیابی خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در پاییز 1400 از میان 168 دستگاه کشور رتبه ششم را کسب کرد.
وی گفت : پیش از این سازمان در دوره ششم این ارزیابی ها رتبه بیست و هشتم و در هفتمین دوره نیز رتبه هفتم را به دست آورد که در این دوره با تلاش ، همکاری و پیگیری مستمر اداره کل طرح و برنامه وفناوری اطلاعات و همکاری قابل توجه اداره کل روابط عمومی و اداره کل بازرسی و همه دست اندرکاران این جایگاه باز هم صعودی بود و سازمان حج و زیارت رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

رشد 22 پله ای سازمان حج و زیارت در خدمات الکترونیک

فرشید ادامه داد: در این دوره 5 پنج هزار و 989 خدمت از 168 دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و در دوره هفتم 5 هزار و 968 خدمت از 166 دستگاه و در دوره ششم 5 هزار و 700 خدمت از 157 دستگاه اجرایی بررسی شد که نشان دهنده رشد ارزیابی ها و افزایش تعداد دستگاه های اجرایی مورد بررسی است.
وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در ذیل وزارتخانه مرتبط از بین 6 دستگاه رتبه اول را کسب کرده است، گفت: ارزیابی خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی از سال 1395 آغاز و همچنان ادامه دارد که ارزیابی سازمان حج و زیارت نشان دهنده سیر صعودی خدمات الکترونیک این سازمان در ارزیابی ها و پایش های مورد نظر است.
فرشید خاطرنشان کرد: ارزیابی های صورت گرفته در این هشت دوره به صورت ارزیابی دولت کاربر محور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی انجام گرفته است.
وی بیان کرد: در بخش دولت کاربرمحور رتبه سوم با امتیاز 96 ، در بخش دولت شفاف رتبه هشتم با امتیاز 80 ، در بخش دولت یکپارچه رتبه پنجم با امتیاز 100 و در بخش دولت مشارکتی رتبه دوم با امتیاز 90 حاصل شده است. در هر کدام از بخشهای ذکر شده 10 خدمت به همراه 32 زیرخدمت مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته است.

**ده دستگاه برتر کشور به ترتیب به شرح ذیل معرفی می شوند؛

۱- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۲- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
3- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
4- سازمان فناوری اطلاعات
5- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
۶- سازمان حج و زیارت
7- بنیاد شهید و امور ایثارگران
8- سازمان ملی استاندارد
9- وزارت امور اقتصاد و دارایی
10- پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار