آخرین آمار - ورود زائران - سرزمین وحی - حج تمتع - حج و زیارت - خدمات رسانی
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آخرین آمار پروازهای ورودی زایران ایرانی به سرزمین وحی/ تازه ترین جزییات از خدمات رسانی به ضیوف الرحمان

  • 25 خرداد 1402
  • 06:29
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 58 بازدید
  • Article Rating
آخرین آمار پروازهای ورودی زایران ایرانی به سرزمین وحی/ تازه ترین جزییات از خدمات رسانی به ضیوف الرحمان
مدیرعملیات حج تمتع و رییس ستاد مکه مکرمه آخرین جزییات ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی را اعلام و تاکید کرد که خدمات رسانی به ضیوف الرحمان به نحو شایسته ای در حال انجام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی با اشاره به اینکه پروازهای زایران ایرانی از 21 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی انجام می گیرد گفت: تاکنون 276 پرواز از فرودگاههای کشورمان به عربستان صورت گرفته است که سهم فرودگاه مدینه 187 پرواز و فرودگاه مدینه منوره 89 پرواز بوده است.
وی افزود: پرواز ورودی زایران «مدینه قبل» به فرودگاه مدینه النبی انجام می گیرد که پس از 5 شب اقامت در شهر پیامبر ، بعد از احرام بستن در میقات شجره رهسپار مکه مکرمه می شوند و در پایان اعمال و مناسک از فرودگاه جده به کشور بازمی گردند؛ پرواز زایران «مدینه بعد» نیز به فرودگاه جده می باشد که بعد از احرام بستن در میقات جحفه رهسپار مکه می شوند و بعد از اعمال و مناسک راهی مدینه منوره می گردند که بعد از اقامت 5 شب در شهر پیامبر، از فرودگاه مدینه منوره به میهن اسلامی بازمی گردند.
مدیرعملیات حج تمتع و رییس ستاد مکه مکرمه گفت: تاکنون بیش از 63 هزار نفر از زایران کشورمان وارد سرزمین وحی شده اند که این رقم معائا حدود 72 درصد جمعیت می باشد .
وی با اشاره به اینکه جمعیت زایران در مکه مکرمه در حال افزایش است، افزود: در موسم حج تمتع امسال 87 هزار و 550 نفر زایر و عوامل کشورمان در سرزمین وحی حضور خواهند داشت که طی روزهای آتی همه عزیزان در مکه مکرمه خواهند بود .
رضایی با بیان اینکه خدمت رسانی به نحو مطلوبی در حال انجام است گفت: خدمات حمل و نقل برون شهری و درون شهری، خدمات تغذیه و تدارکات، اسکان، حمل و نقل درون شهری، راهنمایی و امداد، خدمات بیمه ای و .... به صورت شایسته ای به زایران عزیز ایرانی صورت می پذیرد.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره آمار واحد راهنمایی و امداد گمشدگان نیز گفت: با تلاش واحد امداد و راهنمایی حدود 11 هزار و 770 مورد راهنمایی به زایران کشورمان صورت گرفته تا بتوانند به راحتی محل انتقال حمل و نقل درون شهری و اسکان خود را بیابند و دچار مشکل نشوند ؛ در این بازه زمانی یعنی از ابتدا تاکنون 836 نفراز عزیزانی که مسیر های خود را نیافته و گمشده بودند ، با کمک واحد راهنمایی و امداد به محل های اسکان خود منتقل شدند.
وی افزود: تمامی راهبردها براساس برنامه ریزی تدوین شده در حال انجام است و خوشبختانه مشکل خاصی در خدمت رسانی به زایران وجود ندارد ؛ از زایران عزیز هم می خواهیم که به طور جد به توصیه های مدیران کاروان، مجموعه و روحانیون توجه داشته باشند تا بهره کافی را از این سفر معنوی و عظیم داشته باشند و دعاگوی خادمان و تلاش گران باشند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار