وداع - زائران مدینه قبل - آخرین کاروان ها - حج تمتع
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

وداع عاشقانه با میقات شجره/ آخرین کاروانهای مدینه قبل رهسپار مکه شدند

وداع عاشقانه با میقات شجره/ آخرین کاروانهای مدینه قبل رهسپار مکه شدند
اذان مغرب پنجم ذی الحجه که به گوش عاشقان رسید، آخرین کاروان های مدینه قبل نماز خود را در مسجد زیبای شجره اقامه کرده و رهسپار دیدار با دوست شدند؛ آخرین زائران و آخرین کاروان مدینه قبل حج تمتع 1402 با شهر پیامبر(ص) وداع کرده و رهسپار مکه مکرمه شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ عاشقانه لباس های سپید و پاک احرام را به تن کرده و با شهر پیامبر رحمت(ص)وداع کردند ؛ وداعی جانسوز با بقیع ، با حضرت رسول و با عطر و بوی علی و اولاد علی(ع).
این حکایت آخرین زائرانی است که به عنوان کاروانهای مدینه قبل شهر پیامبر را ترک می کنند و در غروب پنجمین روز ماه ذی الحجه برای میقات عاشقی به مسجد شجره عزیمت می کنند تا لبیک عاشقی سردهند.
و امروز دوم تیرماه ۱۴۰۲ مصادف با پنجم ذی الحجه صدها فرشته سپیدپوش در مسجد زیبای شجره حاضر شدند و بعد از نماز عاشقی، ندای لبیک را سردادند و رهسپار مکه مکرمه شدند.
و مسجد شجره با نخل هایی زیبا و سربه فلک کشیده و نورهایی زرد رنگ با دالان هایی که صدای لبیک در آن می پیچد، امشب پذیرای آخرین گروه حجاج ایرانی بود که تا چندی دیگر حاجی عشق می شوند و سر تعظیم در مقابل کعبه معظم فرود می آورند.
عاشقان امشب طواف عشق می کنند و به جمع هزاران هزار زائر دیگر می پیوندند تا چند روز دیگر همگی در عرفات و مزدلفه و منا حاضر شوند.
جمعیت زایران ایرانی که امشب از مدینه منوره به مکه راهی می شوند حدود یک هزار و پانصد نفر است که به صورت آزمایشی با قطار به شهر مکه منتقل می شوند.
گفتنی است که شامگاه امشب جمعه دوم تیرماه تمامی زائران ایرانی در مکه مکرمه حضور خواهند داشت و تا چند روز دیگر عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز می شود. بعد از عملیات حج اعزام زائران مدینه بعد نیز به شهر پیامبر آغاز می شود.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار