زائران ایرانی - پایان عملیات اعزام - حج تمتع 1402 - 87 هزارو 550 نفر
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

پرواز زایران ایرانی به عربستان پایان یافت/87 هزار و 550 زایر ایرانی به سلامت وارد سرزمین وحی شدند

پرواز زایران ایرانی به عربستان پایان یافت/87 هزار و 550 زایر ایرانی به سلامت وارد سرزمین وحی شدند
رییس سازمان حج و زیارت از پایان پروازهای زایران ایرانی به سرزمین وحی خبر داد و گفت: 87 هزار و 550 زایر ایرانی به سلامت وارد سرزمین وحی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای سید عباس حسینی درباره پروازهای زایران ایرانی اظهار کرد: 87 هزار و 550 نفر از زایران کشورمان از 21 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی منتقل شدند که مقصد بخشی از زایران عزیز فرودگاه مدینه منوره (مدینه قبل)و بخشی فرودگاه جده (مدینه بعد)بوده است.
وی با بیان اینکه پرواز عوامل از روز 31 اردیبهشت ماه انجام گرفت، افزود: نخستین پرواز زایران مدینه قبل از سوم خرداد ماه آغاز و پرواز زایران مدینه بعد نیز از 13 خرداد ماه شروع شد که بحمدالله همگی زایران کشورمان به سلامت وارد سرزمین وحی شدند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: جمعا 377 پرواز از کشورمان وارد عربستان شد که سهم فرودگاه مدینه 223 پرواز و فرودگاه جده 154 پرواز بوده است.
وی افزود: اولین گروه زایران ایرانی از فرودگاه امام خمینی (ره) و آخرین کاروان ها نیز از فرودگاه همدان وارد سرزمین وحی شدند.
وی از همه دستگاههای همکار در راستای انتقال زایران کشورمان قدردانی کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زایران نیز در زمان مقرر انجام شده است.
حسینی درباره موضوع تغذیه زایران نیز اشاره کرد: غذای زایران ایرانی در 4 آشپزخانه مرکزی در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره طبخ و توزیع می شود که از مرغوبترین محصولات و متناسب با ذائقه هموطنان بهره گرفته ایم.
وی افزود: تا پایان وقت روز گذشته 2 میلیون و 549 هزار و 650 پرس غذا به صورت کاملا بهداشتی و با کیفیت مناسب برای زایران عزیز طبخ شده است. بخشی از هر وعده زایران نیز به غذای رژیمی اختصاص داشته است.
حسینی درباره عملکرد واحد امور راهنمایان نیز توضیح داد: جمعا تاکنون 25 هزار و 95 نفر زائر توسط امور راهنمایان در مکه مکرمه و مدینه منوره مورد راهنمایی قرار گرفته اند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار