روز پایانی - جمرات - دوازدهم - حج تمتع
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

روز پایانی حرکت به جمرات ؛ زایران ایرانی در روز دوازدهم ذی الحجه عازم جمرات شدند/منا تا غروب خالی از زایران ایرانی می شود

روز پایانی حرکت به جمرات ؛ زایران ایرانی در روز دوازدهم ذی الحجه عازم جمرات شدند/منا تا غروب خالی از زایران ایرانی می شود
مدیر عملیات حج تمتع 1402 با اشاره به حضور زایران ایرانی در سرزمین منا گفت: زایران ایرانی از صبح امروز دوازدهم ذی الحجه رهسپار جمرات شده اند تا اعمال رمی جمره را انجام دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی امروز دوازدهم ذی الحجه با اعلام این مطلب گفت: زایران ایرانی از ساعت 5:20 صبح برای سومین روز رهسپار جمرات شده اند تا رمی جمره را انجام دهند و اعمال خود را در این مرحله به پایان رسانند.
وی افزود: عزیمت کاروانهای کشورمان به جمرات براساس زمانبندی تعیین شده برای هر کاروان با جدیت و منظم ادامه دارد تا رمی جمره را انجام دهند.
مدیر عملیات حج تمتع 1402 تصریح کرد: برخی کاروانهای ما که هتل محل استقرار آنها تا جمرات فاصله زیادی دارد ، از صبح برای رمی جمره عزیمت کرده و به چادرهای منا بازمی گردند تا عصر با اتوبوس به مکه انتقال داده شوند اما آن دست از زایران که هتل آنها نزدیک جمرات می باشد ، از ساعت 2 ظهر برای رمی جمره رهسپار می شوند تا بعد از انجام اعمال ، به صورت پیاده رهسپار محل اسکان خود شوند.
وی افزود: در طول مسیر منا تا جمرات که زایران در حال حرکت هستند ، عوامل راهنمایی حجاج با کاورهای مشخص ایستاده اند و به راهنمایی حجاج می پردازند ؛ همچنین نیروهای پزشکی نیز در طول مسیر حضور دارند تا در صورت نیاز به حجاج کمک کنند.
رضایی در پایان توصیه کرد که زایران همواره بطری آب به همراه داشته باشند و حتما با کاروان حرکت کنند و در صورتی که از کاروان جدا شده یا مسیر را گم کردند از افراد واحد راهنمایی که در طول مسیر هستند کمک بگیرند.
وی در پایان تاکید کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی مطلوب در روز پایانی اندیشیده شده است و در آمادگی کامل به سر می بریم و تا زمان حضور زایران در منا عوامل اجرایی حضور دارند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار