نشست شورای برنامه ریزی - حج تمتع 1402 - بازگشت حجاج - به کشور - حج و زیارت
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

در نشست شورای برنامه ریزی مطرح شد؛ 14290 حاجی به کشور بازگشتند

در نشست شورای برنامه ریزی مطرح شد؛ 14290 حاجی به کشور بازگشتند
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه به ریاست سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد و درآن گزارشی در خصوص بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی ارایه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ دراین نشست که شامگاه پنجشنبه برگزار شد ، آقای غلامرضا رضایی رئیس ستاد عملیات مکه افزود : 45 کاروان با 33 پرواز به تعداد 7600 نفر از فرودگاه مدینه و 27 پرواز به ظرفیت 6690 نفر از فرودگاه جده به کشور منتقل شدند.
وی افزود: هم اکنون 70 کاروان به تعداد 9800 نفر درجوار حرم نبوی و ائمه بقیع و حدود 62000 زائر در جوار بیت الله الحرام در مکه حضور دارند.
وی به تشکیل 12 گروه آسیب شناسی برای احصاء مشکلات و نواقص حج امسال اشاره کرد و گفت: نسبت به انعکاس کمبودها و مشکلات به طرف عربستانی اقدام شده است.
درادامه آقای ناصر حویزاوی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان با ارائه گزارشی از دریافت بخشی از مطالبات حج سال گذشته از شرکت مطوفی حجاج ایران خبر داد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد که این حق زائر است و باید پیگیری شود تا تمام مطالبات دریافت گردد و زمینه بازگرداندن آن به زائر نیز فراهم شود.
سرپرست حجاج ایرانی پس از استماع این گزارش ها تاکید کرد نشست مشترک دست اندرکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این خصوص برگزار و موارد به صورت مشخص به کشور میزبان منتقل شود.
دکتر مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز از خدماتی که در مکه و مدینه به زائران ارائه می شود گزارش داد و گفت: تاکنون 52 جراحی برای زائران ایرانی در بیمارستان های عربستان انجام شده که بیشتر موارد مربوط به شکستگی بوده است که همچنان نیز ادامه دارد.
وی به زائران کهنسال توصیه کرد که برای حفظ سلامتی خود از اعمالی که به خستگی بیش از حد منجر می شود، بپرهیزند.
نماینده شرکت ایران ایر نیز در ادامه این جلسه از پایان انتقال 2937 زائر یزدی و4393 زائر اهل ساری تا بامداد روز جمعه به کشور خبر داد و گفت: تا ساعت 7صبح فردا 1366 زائر زنجانی نیز به میهن باز می گردند.
وی به شروع پروازهای اصفهان و تهران اشاره کرد و گفت: تا کنون 3060 زائر اصفهانی و 3004 زائر تهرانی نیز به کشور بازگشتند.
نماینده شرکت ایران ایر تاریخ آخرین پرواز از فرودگاههای مدینه و جده را دوم و یکم مرداد عنوان کرد.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار