پوشش بیمه ای - زائران حج تمتع 1402 - حج و زیارت
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

پوشش بیمه ای زایران حج تمتع 1402 چگونه است

پوشش بیمه ای زایران حج تمتع 1402 چگونه است
پوشش بیمه ای زائران حج تمتع 1402 در حالی اعلام شد که میزان تعهدات آن با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت، نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ پوشش بیمه ای مناسب برای زائران حج تمتع 1402و افزایش تعهدات بیمه گر نسبت به سنوات قبل، یکی از مهمترین اقدامات دست اندرکاران حج و زیارت به حساب می آید.
خوشبختانه خدمات بیمه ای به نحو شایسته ای برای زائران در نظر گرفته شده که نگرانی و دغدغه ای در این زمینه وجود نداشته باشد.
بنابراین گزارش قرارداد بیمه‌ای زائران حج تمتع1402 با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمه‌ای از 48 ساعت قبل از خروج از کشور تا 72 ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.
بر همین اساس میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 1402اعلام شد که شامل بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار می باشد.

** تعهدات بیمه ای؛ بیمه عمر، حوادث و درمان

غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) برای هر یک از بیمه شدگان، مبلغ 1 میلیارد ریال(100 میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.
غرامت فوت ناشی از حادثه هریک از بیمه شدگان نیز در حج امسال 6 میلیون ریال معادل 600 میلیون تومان می باشد.
گفتنی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان میزان غرامت فوت جمعا 7 میلیارد ریال معادل 700 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
اما در صورت نقص عضو دائم کلی یا جزیی که در اثر حادثه ایجاد شود مبلغ غرامت تا سقف 6 میلیارد ریال(600 میلیون تومان) با نظر پزشک معتمد بیمه گر و براساس جدول نقص عضو مندرج در شرایط عمومی بیمه حوادث خواهد بود.
پرداخت هزینه های درمانی بستری بیمارستانی واعمال جراحی عمومی و تخصصی به علت بیماری یا حادثه در مراکز درمانی و بیمارستانی ایران یا عربستان تا سقف 1 میلیارد ریال معادل 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
ضمن اینکه پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی بعلت بیماری یا حادثه نیز در طول مدت پوشش بیمه ای تا سقف 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
همچنین به منظور تسهیل در امر انتقال بیماران به مراکز درمانی هلال احمر و بیمارستان های سعودی هزینه ها از طریق بیمه پرداخت می گردد.

**پوشش بیمه ای و تعهدات در قبال بار زائران

جبران خسارت وارده به بار همراه هر یک از بیمه شدگان در مسیر رفت تا سقف 70 میلیون ریال (7 میلیون تومان) است.
همچنین پرداخت خسارت بار زائران در طول مدت اقامت و زمان بازگشت در حج تمتع امسال تا سقف مبلغ 200 میلیون ریال (20 میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.
ضمن اینکه خسارت بار توسط شرکت بیمه گر پس از کسر استهلاک تا سقف تعهدات مربوطه محاسبه و پرداخت می گردد.
حداکثر خسارت پرداختی برای دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری نیز در حج امسال نهایتا تا سقف 100 میلیون ریال معادل(10 میلیون تومان) طبق ضوابط تعیین شده می باشد .
همچنین برخی وسایل همانند؛ وجوه نقد ، اوراق بهادار، مدارک شناسایی، طلا و جواهرات و سایر سنگهای قیمتی و زینتی،گوشی تلفن همراه، سمعک، عینک آفتابی و طبی، ویلچر، تجهیزات پزشکی، دندان مصنوعی، خودکار و خودنویس، دارو و مواد غذایی،ساعت، انگشتر، عطروادوکلن، اکو و آمپلی فایرو بلندگو و مشابه آنها، تبلت و تجهیزات جانبی آنها،فلش مموری و هارد اکسترنال، ام پی تری پلیر، ام پی فور پلیر، ایرپاد، پاوربانک و وسایل مشابه آنها، کالسکه و هرچه به عنوان بار بدان اطلاق نمی گردد ، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.
پوشش‌های بیمه‌ای ذکر شده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است.
همچنین مدت پوشش بیمه ای از ساعت صفر بامداد دو روز قبل از پرواز شروع و تا ساعت 24 سه روز پس از ورود به کشور ادامه دارد. در صورتی که هر یک از بیمه شدگان تا ساعت 24 روز سوم پس از ورود به کشور به بیماری کرونا مبتلا شده (مشروط به ارائه نتیجه تست pcrمثبت )و نیاز به درمان در ایران داشته باشند تحت پوشش می باشند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار