شنبه 07 مهر 1403
EN

خبرگزاری

پایان روزهای عاشقی در مشاعر مقدسه /برگ دیگری از حج 1403 رقم خورد

85
0


برگ دیگری از عملیات مهم حج تمتع رقم خورد و ایام تشریق حج تمتع 1403 به پایان رسید اما این راه همچنان ادامه دارد و خدمت رسانی به حاجیان ایرانی تا آخرین ثانیه به بهترین نحو مدنظر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ باید عاشق باشی تا گرمای 50 درجه هوا تو را از پا نیاندازد؛ باید عاشق باشی تا خواب بر تو چیره نشود و 21 ساعت با چشمان بیدار خدمت کنی، باید عاشق باشی که گشنگی و تشنگی خم به ابرویت نیاورد ، باید عاشق باشی تا با هر دغدغه ای بازهم به روی زایر خسته لبخند بزنی ، باید عاشق باشی که دغدغه زایر را بر دغدغه خودت ترجیح دهی، باید عاشق باشی که زمان برایت معنا نداشته باشد و فقط به معنای عشق بیاندیشی آنهم در امتداد خدمت به زایر با نجابت.
زایران ما آدمهای عجیب و نجیبی هستند ؛ عجیب به این خاطر که می فهمند چه کسی عاشقانه به آنها خدمت می کند و نجیب هم بدین خاطر که با نجابت شان و با لبخندشان از خادم ونوکرشان سپاسگزاری می کنند.
اصلا فلسفه حج و فلسفه زیارت حکایت عشق است و سرآغاز و سرانجام این حکایت و روایت را حضرت دوست می نویسد و مهم اوست که مهر بر برگ دفتر خادم می زند.
و اما در حج در جایی که خادم زایر خود خدا هستی.بهترین امضا را در پای برگه رضایت را خود خود او می زند و اینک که برگی دیگر از دفتر حج سپری شده و ایام تشریق حج تمتع 1403 به پایان رسیده است مهر نوکری را بر قلب عاشق می زند.
زایرانی که روزهای حضور در مشاعر مقدسه را درک کردند و در یک زیست جدید آنهم در عرفات و مشعر و منا، جلوه های حضرت یار را پیدا کرده اند می دانند چه کسی همدل و همیار آنها بوده است ، و قدردان هستند آنهم با لبخند رضایت.
زایرانی که فرشته خو شده اند زایرانی که قلبشان رقیق است و اشکشان شفیع. زایرانی که نگاهشان مهربان است و حرفشان عیان . اینان که از هشتم ذی الحجه بار سفر را به عرفات بستند و حج را بعد از چند روز وقوف و بیتوته یافته اند ، در دوازدهمین روز ذی الحجه و آن هم در شرایطی که رفتند برای سنگ زدن به شیطان در آخرین روز، به خوبی فهمیدند معنای عاشقی را .
حج تنها جایی است که خادمانش عاشقانه بدنبال جمع آوری خیرات و برکات هستند و مزدشان را از حضرت دوست طلب می کنند و این افتخاریست برای عاشقان.
و اگر خادمی عاشق نباشد نمی تواند رضایت زایری را کسب کند و در دوازدهمین روز آنچه دیدیم عشق بود و عشق که از جانب خادمان به زایران حواله شد و لبخند رضایتی بود که از زایران نثار خادمان شد.
اینک برگی دیگر از دفتر حج تمتع 1403 به پایان رسید اما این ماجرا همچنان باقی ست و خادمان تا آخرین ثانیه در کنار زایران هستند تا آخرین دقیقه حضور .
این چنین است که خادمی را افتخاری بی نظیر می توان دانست برای رضایت حضرت حق

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار