دوشنبه 26 شهریور 1403
EN

خبرگزاری

جزییات حضور خادمان افتخاری در موسم اربعین ۱۴۰۳/عشق حسین(ع) و حضور خادمانی از اهل سنت در این مسیر

62
0
خادمان افتخاری ،امسال هم در موسم اربعین حسینی لحظه هایی از عاشقی را رقم می زنند زیرا بصورت شبانه روزی و در کنار زایران حضور ی فعال دارند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ خادمان افتخاری واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان در موسم اربعین حسینی ۱۴۰۳، از هفتم تا بیست و دوم ماه صفر به زایران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
اقدامی شایسته که در موسم امسال با حضور پر رنگ این خادمان افتخاری، انجام می پذیرد تا برگ زرینی بر لوح فعالیت های سازمان حج وزیارت زده شود.
دراین خصوص تا کنون بیش از یک هزار نفر از متقاضیان خدمت افتخاری اربعین حسینی که از میان نیروهای کارگزاران سازمان حج وزیارت می‌باشند ، برای این ایام ساماندهی شده اند.
اما محل خدمت این نیروها که با کاورهای آبی رنگ در شهرهای عراق و مرزهای شش گانه حضور‌ می‌یابند چگونه است ؟
بیش از ۱۵۰نفر‌ در ۱۵ ایستگاه در شهر نجف اشرف ، بیش از ۱۵۰نفر در ۱۵ایستگاه مسیر نجف تا کربلا ، بیش از ۳۰۰ نفر از خادمان در ۳۰ ایستگاه در شهر کربلا ، بیش از ۷۰ نفر در ۶ ایستگاه شهر کاظمین ، بیش از ۴۰ نفر در ۵ ایستگاه در شهر سامرا و یک ایستگاه متشکل از خادمان در امامزاده سید محمد مستقر خواهند شد .
در مرزهای شش گانه نیز نزدیک به ۴۰۰ نفر خادمان افتخاری مشغول به راهنمایی زایران و رسیدگی به امور مربوطه در این خصوص هستند نیروهای خادمان افتخاری از ظرفیت تمامی استانهای کشور انتخاب شده اند و افرادی توانمند ، مومن و کارآمد در این ایام کار راهنمایی زایران و امور گمشدگان را انجام می‌دهند.
با توجه به افزایش احتمالی تعداد زوار الحسین(ع) در موسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ ، با تمهیدات اندیشیده شده بر تعداد خادمان افتخاری و بالطبع خدمات آنها افزوده شده است ؛ رشد ۲۰ درصدی تعداد خادمان صفحه ای بر این گواه است.
اما نکته بسیار قابل توجه برادری و عشق خادمان در کنار یکدیگر به زوار الحسین است که این نیز ثمره مهر و عشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می باشد.
در سالهای گذشته نیز تعدادی از خادمان زوار الحسین از برادران اهل سنت کشورمان بوده اند که این رقم امسال نیز بیشتر و چشمگیرتر می باشد چراکه حدود ۸درصد خادمان افتخاری از نیروهای اهل سنت کشورمان می‌باشند .
این افراد که از استانهای گلستان، کردستان و آذربایجان غربی به خیل خادمان افتخاری پیوسته اند ، دوشادوش برادران اهل تشیع خود به زوار الحسین خدمت می کنند و حماسه عشق را می‌آفرینند.
سازمان حج زیارت در موسم اربعین حسینی موضوعات ثبت نام و اعزام ، امداد و راهنمایی زایران و امور گمشدگان و همچنین نظارت بر امور بیمه ای را عهده دار است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار