دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

تلاش سازمان حج و زیارت بر جلب رضایت زائرین است/زحمات مدیران تمام ادوار قابل تقدیر می باشد

674
0
خدمت رسانی و بالاتر بردن سطح کیفی سفرهای زائرین محترم از دغدغه های همیشگی سازمان حج و زیارت استان گلستان است.

مدیر حج و زیارت استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان شرق اظهارداشت: در طی شش ماه حضوری که در سازمان حج و زیارت به عنوان مدیر مشغول به فعالیت هستم بر آن بودیم تا با تمام تلاش برای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زائران بیت ا… الحرام و عتبات عالیات بکوشیم و با امکانات بالقوه ای که در حوزه حج و زیارت استان است سعی داشته باشیم به این مهم دست یابیم بطور مثال در حال حاضربالغ بر ۱۶۰۰زائر به عتبات عالیات از طریق زمینی و هوایی اعزام میکنیم که نظرمان بر این است تا رضایت حداکثری این زائران را جلب کنیم.

مدیر حج و زیارت گلستان بیان داشت: در حال حاضر یکی از یکی از دغدغه هایی که داریم این است تا بتوانیم پرواز های عتبات که هم اکنون از شهرستان ساری انجام میشود را به داخل استان و فرودگاه گرگان ارجاع دهیم هرچند در یک مقطع این موضوع با تمام هماهنگی ها اتفاق افتاد ولی استقبالی از سوی زائران استانی صورت نگرفت زیرا رغبت مردم شریف استان بر سفرهای زمینی است و به همین دلیل این پروازها به ساری منتقل شد ولی بوسیله مکاتبات با حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشور باز زمینه را مهیا ساختیم تا این پرواز به استان برگردد وامیدواریم این بار شاهد استقبال هم استانی های عزیزمان باشیم.

وی افزود: در بحث اعزام زائرین برای زیارت خانه خدا تلاش میکنیم سهمیه استان را ارتقا بخشیم ولی در نهایت باید تابع میزان سهمیه ای باشیم که از مرکز در اختیار استان قرار می گیرداما در بحث زائران عتبات عالیه براساس فعالیت های استانی مقدار زائرین قابل ارتقاست که به دلیل استقبال مردم استان در حال حاضر حدود ۱6۰۰ زائر بصورت ماهانه مورد پوشش قرار می دهیم.

رضا درگاهی در مورد کاروانهای زیارتی حج استان گلستان نیز تصریح کرد: در این زمینه هم اهل تشیع و هم اهم تسنن فعالیت میکنند هیچگونه تفاوتی نیز بین آنها وجود ندارد و مسئولانی که به عنوان روحانی و یا مدیر در این کاروانها مشغول به خدمت رسانی هستند با آموزشهای لازم مذاهب مربوطه خوشان و سپس نظارتی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت وجود دارد درحال فعالیتند و قابل ذکر است در سال جاری برخلاف نگرانی که دربین برخی زائرین محترم وجود داشت جو حاکم بسیار آرام است بطوری که این عزیزان حق انتخاب کاروان را هم داشتند که این کار رضایت بسیار بالای زائران را بدنبال داشت.

ایشان در ادامه افزود: از نمونه فعالیت هایی که در سطح استان داشته ایم می توان به پیش خرید دو دستگاه اتوبوس مارال ۴۲ نفره اتومات توسط شركت مرکزی كارگزاران که با حمایت سازمان حج و زیارت صورت گرفت اشاره کرد که در طی دوماه آینده تحویل می گردد که این خود یک مولفه برای ارتقای سطح کیفی و رفاه حال زائران در این زمینه است.

مدیر حج و زیارت گلستان با تاکید بر تلاش در زمینه خدمت رسانی بهتر به زائرین گلستانی عنوان کرد: از دیگر موضوعاتی که پیگیر آن هستیم طرح جامع لباس متحد الشکل برای مسئولان کاروانهاست که طراحی آن صورت گرفته و ابلاغ شده است که از این پس خدمت گزاران در کاروانها با اجرای این طرح از زائرین جدا و برای زائر شناسایی راحت تر می گردد.

درگاهی در ادامه افزود: برای بانوان ترکمن نیز لباس متحدالشکل و بومی در نظر گرفته شده است که طرح آن با موافقت و تایید علمای قوم ترکمن موضوع به بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ارجاع گردید که به محض تایید نهادهای مربوطه اجرایی خواهد شد.

مدیر حج و زیارت گلستان بیان داشت: از دیگر کارهای قابل توجه برگزاری همایش متمرکز زائران بیت ا…الحرام در استان است که در شرق و غرب اجرا گردید و در مرکز استان این نیز این امر در مصلای نماز جمعه گرگان صورت گرفت که به جرات می توان گفت جزء بهترین و با کیفیت ترین همایشات کشور در این موضوع بود که البته تلاش داریم در مراحل بعد کیفیت این همایش را ارتقا بخشیم.

در پایان رضا درگاهی مدیر حج و زیارت گلستان با تقدیر از زحمات تمامی همکاران و مدیران ادوار گذشته خاطرنشان کرد: در تمامی ادوار مدیران زحمات قابل توجهی کشیده اند و این مردم هستند که به گفته مقام معظم رهبری به عنوان ولی نعمتانمان باید ارزیابی کنند و هر مدیر نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشد که یقیناً مدیران این سازمان همیشه در راستای خدمت رسانی نهایت تلاش خود را کرده اند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار